Biuro Rachunkowe INDEKS oferuje kompleksową obsługę księgową podmiotów gospodarczych i prywatnych. Poszczególne czynności zostały podzielone na dwie grupy - ofertę podstawową i dodatkową. Lista czynności oraz ich podział ma charakter wyłącznie informacyjny i może zostać zmieniony na potrzeby umowy o świadczenie usług księgowych.
Zachęcam do zapoznania się z aktualnymi ofertami specjalnymi:
Dla nowych Klientów
Dla nowych Klientów bezpłatny* pierwszy miesiąc!Dla rozpoczynających działalność gospodaczą
Dla zmieniających biuro rachunkowe
Oferta polega na obniżeniu kosztów obsługi księgowej. Dotyczy umowy zawartej na czas określony 1 roku. Przez cały okres trwania umowy miesięczna opłata za usługi w ramach oferty podstawowej wyniesie 80 % ceny oferowanej przez dotychczasowe biuro rachunkowe, przy założeniu niezmienności warunków umowy, w szczególności: ilości dokumentów księgowych, formy prawnej przedsiębiorstwa i formy opodatkowania oraz ilości pracowników i osób współpracujących. Szczegółowe warunki skorzystania z oferty zostaną zawarte w załączniku do umowy.Oferta podstawowa
Obejmuje podstawową obsługę księgową w ramach określonego w umowie miesięcznego wynagrodzenia. W zakresie oferty podstawowej wykonywane są następujące czynności:
-
prowadzenie ksiąg handlowych, książki przychodów i rozchodów lub ryczałtu ewidencjonowanego oraz obliczenie zaliczki na podatek dochodowy,
-
ewidencjonowanie dokumentów w ewidencji prowadzonej dla potrzeb podatku VAT,
-
sporządzanie oraz składanie we właściwym urzędzie skarbowym deklaracji podatku VAT,
-
kontrola dokumentacji Zleceniodawcy pod względem formalnym i rachunkowym,
-
prowadzenie spraw kadrowo-płacowych pracowników Zleceniodawcy,
-
sporządzenie i przesyłanie do ZUS deklaracji rozliczeniowych,
-
prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia,
-
sporządzanie miesięcznych wydruków lub zestawień w formie elektronicznej zgodnie z wymogami prawa,
-
sporządzanie zeznania rocznego dla podatku dochodowego od osób fizycznych lub osób prawnych,
-
sporządzenie rocznego sprawozdania finansowego zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości,
-
reprezentacja Zleceniodawcy przed urzędem skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz innymi instytucjami publicznymi, jeżeli zostały złożone odpowiednie pełnomocnictwa,
-
informowanie Zleceniodawcy drogą elektroniczną o istotnych zmianach w przepisach podatkowych, które mają wpływ na rodzaj prowadzonej przez niego działalności.
Oferta dodatkowa
Obejmuje czynności wykraczające poza ofertę podstawową. Wynagrodzenie za poniższe usługi ustalane jest indywidualnie w drodze negocjacji. Zakres czynności dodatkowych jest otwarty i obejmuje w szczególności:
-
opracowanie polityki rachunkowości,
-
opracowanie zakładowego planu kont,
-
sporządzenie rocznego sprawozdania finansowego zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości
-
sporządzanie raportów kasowych,
-
zdefiniowanie przelewów podatkowych oraz przelewów wynagrodzeń,
-
bieżąca kontrola rozrachunków Zleceniodawcy z kontrahentami oraz przesyłanie stanów rozrachunków raz w miesiącu drogą elektroniczną,
-
sporządzanie dodatkowych dokumentów dotyczących kontrahentów takich jak noty księgowe, noty odsetkowe, wezwania do zapłaty i inne,
-
sporządzenie potwierdzeń sald do dostawców, a także wysyłka wystawionych potwierdzeń sald do odbiorców i dostawców,
-
prowadzenie dokumentacji kadrowej, zakładanie teczek osobowych pracowników,
-
opłaty skarbowe do urzędów związane z reprezentacją klienta przed organami podatkowymi,
-
aktualizowanie obowiązkowych danych w urzędzie skarbowym oraz Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych,
-
sporządzenie i wysyłka deklaracji PIT-R, PIT-4R, PIT-11 pracowników,
-
sporządzanie wniosku o interpretację indywidualną,
-
sporządzanie i przesyłanie do GUS obowiązkowych sprawozdań,
-
dodatkowe raporty uwzględniające specyfikę prowadzonej działalności gospodarczej,
-
opracowanie pozostałych dokumentów na zamówienie Zleceniodawcy, takich jak umowy, formularze urzędowe, wnioski i inne,
-
opracowanie pozwu w ramach Elektronicznego Postępowania Upominawczego.